Snälla barn och Halsduk med 10 mm stickor

Tur jag har snälla barn som ställer upp på att prova mina vinterkreationer fast det är över 20 grader varmt ute på kvällen och sommar.

Tyvärr så blev det en suddig bild men det gäller ju att passa på och fota medans man har chansen :) 

Med resten av mitt snurriga garn, Point 5 från Colinette, så gjorde jag en färgglad halsduk som matchar vantarna.

Jag använde rundsticka 10 mm och la upp 95 maskor.
Sedan snurrade jag arbetet ett varv på den första stickan och gjorde ett varv avigt.
Resten av halsduken är stickad i vanlig slätstickning med ett avslutande avigt varv innan jag maskade av löst.

De aviga varven är bara för att jag inte vill att den ska rulla ihop sig.

Eftersom jag snurrade arbetet ett varv på första varvet och sedan fortsätter sticka som vanligt så kommer halsduken hamna osnurrad när man sätter på sig den med ett varv runt halsen. Fiffigt va? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar