PrinsessFilt














PrinsessFilt

Jag fick en fråga att göra en filt till en ung flicka som hon kunde ha när hon satt och tittade på TV och gärna en som inte gled ner från axlarna (jag tror de tänkte typ en längre poncho) och då blev det en filt gjord som en prinsessklänning. 
Den har en överdel som en tröja men själva kjolen är filten, det finns alltså ingen baksida på kjolen.


Jag har använt de garner jag hade hemma men självklart så kan man göra den i färger som ex snövits klänning eller någon annan Disneyprinsessas klänning. 

Jag har använt stickor 12 mm men det går självklart att använda mindre storlek på stickor om man vill. 
Det här är de mått jag använt mig av. Hur många maskor jag behövde fick jag fram genom att sticka en provlapp innan och sedan mäta och räkna :)
Jag kanske ska göra en till mig själv med. Praktisk filt må jag säga! 
Öppen rygg och "tom" baksida på "klänningen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar