Pokemonjakt överallt!

Pokemon Go febern rasar vidare.

Min gubbe bara tittar på mig och skakar på huvudet, som vanligt, när jag sitter där och kluddrar på papper, virkar, repar, mumlar för mig själv, studerar det jag gjort, virkar lite till, repar igen, stryker över på pappret och skriver nått nytt och virkar vidare samtidigt som jag viftar med krokig pinne och garn. 
När jag frågar han varför han skakar på huvudet, rädd att det inte mitt nya verk ser bra ut, så säger han bara "-Det är bara kul att se att du är lycklig och nöjd". 
Jag har en bra gubbe jag :)

....och nu har Pikachu fått en kompis. Den lilla söta sköldpaddsliknande Squirtle



Det är tur att det är semester, och att gubben har massa OS att titta på, för rackarns så många söta små pokemons det finns att jaga och att virka!

Jag och barnen, (japp jag skyller på barnen och håller tyst med att de alla är över 20), är ute och jagar de där små virtuella djuren så ofta vi kan och när jag lyckas fånga en ny söt liten rackare så börjar virksnurran i huvudet direkt att fundera på hur jag vill virka den! Om jag klarar att få ihop den. 

Jag fick ihop Squirtle i vilket fall och känner mig nöjd över den. :)

2 kommentarer:

  1. Hei Pernilla!
    Så kule figurer du har laget! ;-) Jeg håper det er ok at jeg deler linken til bloggen din på min Facebook-side, "Needles and Pins Rena"?
    Vennlig hilsen Stine :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig :)
      Kul att du gillade dem och ja det går självklart bra att länka till min blogg. Det är ju meningen att alla får göra de där små figurerna ifall de vill.

      //Pernilla

      Radera