Väskor väskor väskor.....

Väskor är alltid kul och ännu roligare blir det när man kan göra dem själv!
De här väskorna är ihopvirkade med öl"ringar".

Här är några väskor jag gjort den sista tiden och jag lovar att det tar tid!
Inte att virka ihop väskan, det går ganska snabbt, utan det tar tid att samla ihop burkflärparna.

Till den regnbågsfärgade väskan gick det åt 872 st ölringar av samma form och storlek. Phuuuuu!
...och jag som inte ens dricker läsk :)
Helt ärligt så hade jag inte ens en aning om att det finns så många olika typer av burkflärpar!

Så hur bar jag mig åt för att få ihop så många "ölringar" då?
Jag säger bara vänner, vänner och åter vänner!
Alla jag känner har samlat åt mig och då har jag fått ölringar i alla möjliga färger, former och modeller. Det har tagit tid att samla men jag gillar resultaten.

Den här använder jag varje dag och har gjort sedan jag började med den här "hobbyn".
Jag bara ÄLSKAR den här kaxiga väskan!
En liten retro väska med futuristiska drag ...eller nått :)
Fodret till alla de här väskorna är sydda av en klänning jag aldrig använt och som inte riktigt är "mig".
Men tyget passar perfekt som foder :) Återbruk i all sin prakt!

Det här är min nya favoritväska!
Älskar färgerna!
I väskan finns det även en ficka ...för de som är intresserade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar